Publications

Articles

Septembre 2015

MEAN.io

Série d'articles d'introduction au framework MEAN.io parue dans le magazine Programmez! Les articles sont disponibles sur mon GitHub : n°1, n°2, n°3

Conférences

Mai 2014

inSat3D: 3D-ready operations

Proceedings of the 13th International Conference on Space Operations, SpaceOps 2014, Pasadena.

Septembre 2010

inSat3D: Real-time Spacecraft Monitoring in 3D

Proceedings of the International Astronautical Congress, IAC 2010, Prague.

Mai 2007

Wavelet Encoding of BRDFs for Real-Time Rendering

Proceedings of Graphics Interface 2007, Pages 169-176, Montréal.

Novembre 2006

HiD2RA, une Bibliothèque Extensible pour le Rendu Distribué sur Mur d'écran

Actes des 19èmes journées de l'AFIG, 2006, Bordeaux.

Avril 2002

Spectral BRDF Modelling Using Wavelets

Wavelet and Independent Component Analysis Applications IX, Proceedings of SPIE AeroSense 2002, Volume 4738, Pages 33-43, Orlando.

Avril 2002

Transformée par Ondelettes Générique pour le Rendu Physiquement Réaliste

Actes des 14èmes journées de l'AFIG, Pages 215-224, Limoges.

Revues

Avril 2006

A Wavelet-Based Framework for Acquired Radiometric Quantity Representation and Accurate Physical Rendering

The Visual Computer, Volume 22, Numéro 4, Pages 221-237.

Octobre 2004

Wavelet-Based Modelling of Spectral BRDF Data

Optical Engineering, Volume 43, Numéro 10, Pages 2327-2339.

Décembre 2003

BRDF Modelling Using Wavelets For Efficient Path Tracing

Computer Graphics Forum, Volume 22, Numéro 4, Pages 701-716.

Thèse de doctorat

Octobre 2003

Modélisation de la FDRB par Ondelettes pour le Rendu Physiquement Réaliste

IRIT - ONERA - UPS.

Juin 2008

Improvement of the SE-WORKBENCH workshop for rendering targets

International Target and Background Modeling & Simulation Workshop, Ettlingen.
Industrialisation du modèle de FDRB développé pendant ma thèse.

Rapports

Janvier 2014

R&T représentation compacte de Modèle Numérique de Surface Vectorisé

Rapport d'état de l'art, CNES.

Septembre 2014

R&T représentation compacte de Modèle Numérique de Surface Vectorisé

Rapport de fin d'étude, CNES.

Février 2009

Capturing the appearance of real-world materials and applying them to virtual prototypes in real-time

White Paper, ONESIA.

Octobre 2004

State of the Art Report on Intelligent Virtual Agent Systems for Interactive Stories

Foundational Research Report, Deliverable 3.1.1 of the EU INSCAPE Integrated Project, IST-2004-004150.

Juin 2000

Modélisation de la FDRB : Un Etat de l’Art

Rapport Technique, RI numéro 00-15-R, IRIT - UPS.

Juin 2000

Modélisation de la FDRB : Comparatif et Application à la Synthèse d'Images

Rapport de D.E.A., IRIT - UPS.

Présentations

Février 2009

Mastering real-world materials using bidirectional texture functions

Imagina 2009.

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Current month ye@r day *